El personal estatutari té dret a un permís sense sou per assumptes propis amb una durada màxima de fins a 3 mesos anuals, subordinat a les necessitats del servei.
Normativa
Art. 31 i 33 de l’annex I de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 22 de desembre de 2022 pel qual es desenvolupen mesures organitzatives i de gestió en l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 27 de febrer de 2023 (BOIB núm. 26, de 28/02/2023).
Durada
- Màxim 3 mesos anuals.
- Per facilitar la cobertura de la plaça, la sol·licitud del permís —llevat d’excepcions justificades— ha de ser com a mínim per setmanes, quinzenes o mesos complets.
Termini màxim per resoldre
- La sol·licitud d’un permís que no superi el període d’1 mes s’ha de resoldre i notificar a l’interessat en els 7 dies hàbils previs a la data sol·licitada (o a l’inici del període sol·licitat).
- La sol·licitud d’un permís que superi el període d’1 mes s’ha de resoldre i notificar a l’interessat en els 15 dies hàbils previs a la data d’inici del període sol·licitat.
Efecte del silenci administratiu
Estimatori.
Observacions
- Aquest permís no dona dret a cap retribució i suposa la reducció proporcional de les pagues extraordinàries i dels dies de vacances i de lliure disposició.
- El treballador ha d’estar d’alta en el règim de la Seguretat Social, i persisteix l’obligació de cotitzar en els termes prevists per la normativa de la Seguretat Social.
- No es pot disposar d’aquest permís durant el període ordinari de vacances ni les festes de Nadal o de Setmana Santa, ni es pot acumular a les vacances anuals ordinàries ni als dies de permís per assumptes propis sol·licitats durant les festes de Nadal o Setmana Santa, llevat de les situacions excepcionals i justificades degudament.
- La sol·licitud d’aquest permís ha d’estar justificada per l’interessat a fi de valorar l’autorització. Cada sol·licitud s’estudia individualment, i la concessió o la denegació estan condicionades a les raons adduïdes en la sol·licitud i a la incidència en el servei o en la unitat corresponent. La denegació s’ha de notificar per escrit i s’ha de motivar degudament.
- El fet d’agafar aquest tipus de permís no altera la situació de servei actiu, de manera que es computa el temps a efectes d’antiguitat i triennis.
- Particularitats si el sol·licitant del permís té la condició de personal temporal:
- A l’hora de concedir el permís cal tenir en compte el motiu que va justificar el nomenament.
- El permís queda sotmès a totes les vicissituds que pugui patir la plaça que ocupa com a tal.
Renúncia del permís
Per renunciar a aquest permís una vegada concedit cal cursar una sol·licitud amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la data de venciment prevista si el permís no supera el període d’1 mes i amb una antelació de 30 dies hàbils si supera aquest període.
Sol·licitud
- La sol·licitud d’un permís que no superi el període d’1 mes s’ha de cursar amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la data sol·licitada (o a l’inici del període sol·licitat).
- La sol·licitud d’un permís que superi el període d’1 mes s’ha de cursar amb una antelació mínima de 30 dies hàbils a l’inici del període sol·licitat.
- S’ha de cursar per mitjà de l’aplicació informàtica de la gerència territorial o d’un procediment normalitzat de la gerència per a cada unitat o servei.
Justificació
No es requereix.