El Servei de Salut té com a prioritat millorar la salut i l’experiència de la població atesa per mitjà d’una assistència humanitzada.
En el context sanitari, humanitzar fa referència a l’abordatge integral de la persona, donant la mateixa importància a les necessitats socials, emocionals, psicològiques i físiques. Per aconseguir humanitzar l’assistència cal considerar tots els determinants de la salut, tant els personals com els socials, els econòmics i els ambientals, i a més prestar especial atenció a la perspectiva de gènere.
Per avançar cap a una major humanització de l'assistència, s'ha elaborat una estratègia amb sis linies d'acció:
1. Potenciar la cultura i l’estructura d’humanització en l’organització i tenir cura del professional
2. Incloure la participació
3. Fomentar els espais i ambients saludables
4. Assegurar el tracte amable i l’autonomia del pacient
5. Fomentar l’equitat en l’accés al sistema sanitari i facilitar el trànsit de les persones pel sistema
6. Proporcionar informació efectiva i crear cultura de la humanització en la ciutadania
1ª trobada de responsables de la Comissió Autonòmica d'Humanització
— Humanització Servei de Salut Balear (@humanizacionIB) November 12, 2022
Objectius:
✅Millorar els processos per als usuaris
✅Afavorir els espais saludables
✅Crear cultura i estructura d’humanització en el sistema sanitari
➡️https://t.co/aZi76AeUQJ#HumanitzacióIB #HumanizaciónIB pic.twitter.com/M7moqAYqB0